הצעה למשכנתא – כיצד לבחור?

הצעה למשכנתא

מי שמעוניין לרכוש דירה, יצטרך לגייס כ-25% מסכום הנכס, היות והחוק החדש של בנק ישראל אינו מאפשר מימון גבוה יותר של הנכס.

ניתן לגייס את הכסף לדירה באמצעות מתנות שקיבלתם מהחתונה, בני משפחה וחברים או שאולי כבר חסכתם סכום יפה למימון הנכס. יש להגביל את עצמכם לסכום הנכס, על פי הסכום העצמי שיש ברשותכם, למשל אם יש ברשותכם סכום של 250,000 ש”ח, יש לרכוש נכס שלא יעלה על מיליון שקלים. הבנק יממן לכם 750,000ש”ח במקרה זה. יש להגיע לבנק בו תבקשו את המשכנתא שבה תוכלו אף לקבל הצעה למשכנתא, אשר תתאים לכם מבחינת הריביות, ההחזר וכדומה. יש לדאוג לכך, כי ההחזר של המשכנתא, לא יעלה על שליש מהכנסתכם. יש להגיש את דוחות ההכנסות של שני בני הזוג לבנק וכך לקבל את האפשרות למשכנתא שתהיה נוחה. יש לחשב את ביטוח המשכנתא בסכום הכולל של ההחזר.

העלייה בהחזר החודשי של המשכנתא

יש לקחת בחשבון, כי ריביות, עולות בכל תקופה מסוימת, כך שיש לברר על הריביות באמצעות מחשבון המשכנתא. האישור העקרוני למשכנתא, יהיה האישור הראשון שלאחריו תצטרכו להמציא מסמכים נוספים. הבנק יחייב אתכם להציג דו”ח שמאי לגבי הנכס כך שיראה את ערכו הריאלי. יש לבנות תמהיל הלוואה שיתאים לכם על פי נתוני ההכנסה, הריביות והחזר התשלומים בכל חודש.

יועצי משכנתאות בלתי תלויים – הוצאה כדאית!

רבים משכילים לעשות וניגשים ליועצי משכנתאות בלתי תלויים, אשר יוכלו לבצע עבורכם תמהיל משכנתא שיתאים במיוחד לכל מבקש. יועצים אלה, אינם תלויים בבנקים ואין להם אינטרסים כלכליים כמו בבנקים השונים המציעים משכנתאות. היועץ, יש לו קשרים רבים בכל הבנקים ולאחר סקר, יוכל להציע לכם את הבנק הטוב ביותר, אשר יציע את הריבית הנמוכה והמשתלמת, היות ומדובר בשנים רבות של הלוואה שיש וכדאי לעמוד בה. הסכום שתשלמו ליועץ המשכנתאות, יהיה כדאי ולא רב, כך שתהיה לכם האפשרות והביטחון המלא לסמוך עליו, היות ויועצי משכנתאות מתמחים עם מיקוח מול הבנקים שמעוניינים כי אנשים ייטלו מהם הלוואות למשכנתא. פנייה זו ליועץ המשכנתאות, תפתור אתכם מריצות רבות ואבדן של ימי עבודה.

אל תתפתו לנכס יקר מדי…

תמיד כדאי לרכוש נכס בפרופורציות הנכונות, היות וגם כך, מחירי הנדל”ן הינם גבוהים מאוד בישראל, מה שדורש שיקול נכון בבחירת הנכס. לא כדאי לקחת נכס יקר היו וההחזר והסכום של המשכנתא יהיו גבוהים מדי, אלא אם כן יש בידכם סכום מכובד ושאר הסכום לא יהיה גבוה מדי להחזר.

 >> למידע בנושא מיסוי מקרקעין, מס רכישה והיטלי השבחה, לחצו כאן.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *